Минт Милк

Калин Георгиев е шкиперът на яхта „Минт Милк” и се закани и тази година да атакуват първото място на ветроходна  регата “Кор Кароли”. Откривам го в работилницата за лодки, като в същото време е и рожденик и почерпката тече.

Честит рожден ден! Къде те откривам днес?

Сърдечно благодаря! На работа ме откривате. Не свършва седмицата с рождения ми ден, все пак е още вторник и трябва да продължаваме нататък, защото имаме да строим лодки!

Какво искаш да ти пожелая днес?

Здраве си пожелавам първо, любов в семейството, която имам в изобилие, така да продължават нещата, да се виждаме, да ходим да плаваме и да се наслаждаваме на това, което имаме.

Предполагам, че ще почерпиш днес или няма време?

Вече почерпих моите хора, отворихме си по едно.

Какво лято изкара до този момент? Имам предвид ветроходно.

Засега е доста добро – с може би един-два пропуска, които просто нямаше как да се случат. Като за начало направихме „Варна ченъл къп“, традиционно организираме „Регата Одесос къп“, на която също участвахме. Направихме и една румънска регата и регата „Порт Варна“ – това е засега. Пропуснахме „Порт Бургас“.

Идва „Кор Кароли“…

Да, там сме! С попълнения от моя син, който работи и учи „Яхт дизайн“ в Плимут, Англия. Продължаваме в индустрията. Също така работи в една фабрика за платна и ни достави вече втората генуа за „Минт Милк“, направена от него. Сега ще имаме възможност да се наслаждаваме на неговите изделия.

Това означава, че ще атакувате призовото място в „Кор Кароли“, искам това да чуя.

Ами ние винаги отиваме за това. Така че чакаме с нетърпение да дойде регатата.

Припомни миналата година какво направихте на „Кор Кароли“.

Започнахме малко бавно регатата, но после наваксахме и станахме първи. Добра регата беше! Тя е малко по-различна, в традициите е на по-старите регати – с по-дълги гонки. А към това, мога да кажа, някои хора изпитват носталгия, включително и ние. Нуждаем се от време на време да плаваме на по-дълги разстояния.

Точно този тип регати ли се харесват на теб и на ветроходците като цяло? Или нещо по-кратко, по-бързо?

Ветрохоците са няколко типа. Някои са така наречените „карачи“, които обичат да карат в залива, на по-къси дистанции. Те предпочитат да се приберат вкъщи вечерта и да си имат своя комфорт. Други харесват по-дългите плавания, които крият, разбира се, по-големи предизвикателства. Това са предизвикателства от друг тип – издържливост и други по-особени неща, които не се нравят на, да кажем, по-младите и по-новите ветроходци.

Пожелавам ти успех на „Кор Кароли“! Кажи какво строите в момента. С какво се занимавате?

В момента завършваме една спортна лодка, която е 28 фута дълга много модерна. Тя е за германски инвеститор. Вече сме към финала. Оборудваме я в момента и се надяваме по някое време, септември месец, да я пуснем на вода в Яхт клуб „Порт Варна“ и да й правим морски изпитания.

Кажи ни колко време отнема от нула до финала да се направи една яхта, която е средно голяма и сравнително добре оборудвана?

Това е въпрос, на който нямам отговор, честно казано.

Година има ли? Година и нещо?

Повече от година. Зависи до каква степен е подготвена – дали трябва да се правят матрици, ако трябва да се правят модели. Това е много дълъг процес. При нас всичко започна от абсолютната нула, за което съм много горд и щастлив. Тази лодка ще излезе на сто процента направена в град Варна. Отне около две години може би. Пак казвам, самото построяване на корпуса не отнема толкова дълго, тя може да бъде направена за няколо месеца , но тези предварителни подготовки са… там вече никой не знае. Въпрос е на издържливост на инвеститора и много други организационни неща. Наистина много неща са свързани, но вече сме към края.